groep 6/7/8 juf Dominique

Piramides

20190830 12235031-08-2019
Yannika:

Ik heb geleerd:
Dat er niet alleen in Egypte piramides zijn maar ook in China, Marokko en Mexico. En ik wist ook niet dat er meer soorten piramides bestonden. Ik ben er ook achter gekomen dat er ruïnes van piramides zijn in andere landen. 

Ik heb dit werkje gedaan omdat:
We kregen eerst uitleg over piramides, daarna wilde ik graag weten waar de piramides liggen. Er was een bak met opdrachten. Ik heb toen de opdracht gekozen waar je moest opzoeken waar de grond lag om de piramides te maken. Je moest ook opzoeken waar de meeste piramides liggen. Als je dat had gedaan moest je op die plekken driehoekjes tekenen.

Hoe heb ik het gemaakt:
Ik heb een klein informatie boekje gemaakt. Je kunt zien in welke gebieden piramides staan op een wereldkaartje en heb daar de gebieden getekend waar je de grond kunt vinden om piramides te bouwen. Daarna heb ik driehoekjes getekend op de plekken waar je ze kunt vinden en heb ze een kleur gegeven. Onder het kaartje staat welke steden piramides hebben en ik heb erachter geschreven wat voor een soort piramides het zijn. Aan de buitenkant van het boekje heb ik de stenen getekend en de titel van het boekje (PIRAMIDES OVER DE HELE WERELD).

20190830 122359

 
 
 Hunebedden

20190829 11185330-08-2019
Lydia & Benthe:
Wij hebben een kosmische opdracht gedaan over de hunebedden. We moesten een hunebed nabouwen. We gingen op zoek naar stenen, maar die vonden we niet. Dus toen hebben we hunebedden nagebouwd met stukjes hout uit de schooltuin. 
Dit hebben we geleerd over hunebedden: 
In de tijd dat er in Nederland hunebedden werden gebouwd, bouwden ze in Egypte piramides en daar hebben we het in de klas over gehad. De hunebedden werden 15 duizend jaar geleden gebouwd voor belangrijke mensen die begraven moesten worden. Dat weten we natuurlijk niet zeker, maar omdat er bij de hunebedden allemaal sieraden en potten werden gevonden denken we dat. De meeste hunebedstenen wegen wel 20 duizend kilo! 

​​​​​

MosaLira

mosalira

Communicatie

Onze Leerling